Tuesday, August 4, 2009

Cobaan...

Sejak beberapa ketika ni, banyak cobaan yg melanda pljr2 KMB, dan yg pling kecoh tentulah wabak H1N1. sebenarnya, adakah btul ramai2 yg pergi 2 memang sakit, atau memang nak meramaikan keadaan? atau mungkin saja nak menimbulkan kekecohan? Wallahualam... Diri sendiri yang tahu...

Sejak mulanya wabak ini wat kecoh di KMB, ade yg berharap agar cuti dapat diberikan kepada pljr2 KMB, x kurang juga yg nak KMB ditutup. Mungkin disebabkan tekanan sem 3 yg begitu sesak dan 'musim emo' yg melanda. Maka ramailah yg sangat berharap dapat cuti yg dapat melegakan tekanan2 tersebut.

Namun, ade juga golongan yang tak nak balik, mereka ini mungkin sangat kebal dengan penyakit atau berasa tidak selesa tinggal di rumah atau juga rumah terlalu jauh, susah nak balik. Senang cerita, pelajar KMB terbahagi kepada beberapa golongan di saat2 terakhir cuti H1N1 diberikan. Golongan2 tersebut adalah:
  • Golongan yang 'home sick' - (pelajar Y1 mendominasi golongan ini)
  • Golongan yg stress & emo2 - nak balik bagi menenangkan fikiran
  • Golongan yg nak siapkan IA Business - kebanyakkannya kelas Cikgu Mimi yg belum sampai tarikh akhir untuk hantar
  • Golongan yg memang nak cuti - mereka2 yg cuti hujung minggu dikorbankan untuk menda lain, cuti panjang menjadi amat bermakna
  • Golongan yang tak nak balik (mereka ini merasakan KMB seperti rumah mereka sendiri), x taw kewujudan golongan ini, tetapi terdapat khabar angin tentang mereka
  • Golongan yg tak nak balik 2 (rumah jauh, keje banyak, x nak cuti mereka yg lain digantikan dengan cuti ini)
  • Golongan yg nak melarikan diri dari H1N1 (biasanye org yg di suspek atau memang da kna H1N1 termausk dlm golongan ini)
Itulah dia antara golongan2 yg ade, so anda termasuk dalam golongan yg mane???

moral of the story:
Semua yg berlaku itu suma cobaann.... (Pendekar Bujang Lapok, TV2, malam semalam)

7 comments:

dr.corona0810 said...

aku rasa aku tergolong dlm 2 geng kot..
1st, yang nak balik coz nak wat ia busman..
2nd,golongan yang x nak balik coz x nak cuti lain d korbankan.. hahha..

tapi, aku rasa golongan yang x nak balik coz anggap KMB macam rumah sendiri tu cam x wujud je... (^-^)

eeeiii.... ia ko dah siap lom??? ko masuk geng mana lak???

Amin Rox said...

Aku golongan pelarian da.. Terpaksa1 lari bak pelarian palestin.. H1N1 mengejar aku. Trauma2..

dr.corona0810 said...

hahah.. apa la amin...x sangka lak ko nih orang pelarian.. gagaggaag

SimPanG said...

dr. corona;
aq golongan yg nk berehat, hehe...

amin;
aq terlupe nk msukkan golongan tersebut, t aq edit, =)

a f i q a said...

pang, kau golongan mane?
ak rase ak termasuk dalam beberapa golongan.
golongan najk siapkan IA bms, homesick, stress emo emo (konon je), yang memang nak cuti, & taknak balik rumah kalau nak ganti dengan cuti lain.
wahh.
tak memanjat ke cuti semingu ni? :)

iRa DiDi said...

pang golongan no2.. haha.. dd no 3 kot.. tp IA xsiap2 gak mmg nice ah..

hoping 4 a better tomorrow..

SimPanG said...

afiqa;
aq golongan yg nk berehat, hehe...
x memanjat cz x smpat nk tempah n kumpul org... =(

didi;
IA aq pun x siap lgi...