Thursday, October 1, 2009

Raya

Antara ketupat2 yg aq nk blaja wat, =)



Hari raya tahun ni bagi aku xla semeriah tahun2 lepas, mungkin sebab da besar, x dpt duit raye byk or memang raya x rasa kemeriahannya. Mungkin ia akan lebih meriah kalau aq blik kampung awal, cz dpt blaja mcm2. Dan seperti raya yg dah brape lame ni, hajat aq x kesampaian lagi iaitu, BELAJAR MENGANYAM KETUPAT. Hal ini kerana, bila aq sampai jer kt kampung, ketupat sume tinggal masak jer, beras pun da dimasukkan.... Isy3...

Tapi, pengalaman yg jadi sejarah bagi aq pada raya thun ni ialah mengetahui yg aq ade sedara di KMB!(mungkin disebabkan diriku yg low profile). Agak cipan gakla cz da sem 3 bru taw n knal sdare 2 kt cini, nseb bek x fly bru taw. mungkin inilah dia hikmah mengunjungi sanak saudara di hari raya, dapat mengenali antara satu sama lain dan mengeratkan silaturrahim. Citernye cmni....;

Pada petang raya kedua, aq pun melepak2 di kampung aq kt Senggarang, BP. Sedang enak melepak, ade org dtg(biase r, raye kan). Aq pun mengemas2 sket ruang tamu dan pergi ke dpur (dgn harapan nk jln2 nek motor, tpi adik2 aq tlah melarikannya dlu, ciezz). Pas2 ayah aq sruh aq gi layan org yg dtg, terpaksa r aq melayan. tapi, skali imbas 2 org drpda org yg dtg 2, 'cam kenal'. aq pun x ksah r, mungkin pelanduk 2 serupa. Bdak2 2 pun x berborak ngan aq(da x knal), aq pun dgar r ayh aq bercrita ngan bapak bdak 2. Yg aq igt, satu dialog nie
"..... anak saya nie blaja kat KMB..." ayah aq
"eh, anak saya pun blaja kt situ....." bapak bdak 2
"??????????? patut r cm knal..." aq bermonolog
"= )" bdak 2 bereaksi
dan begitulaah cter raye aq bila dapt mengetahui yg aq ade sdare(2 pupu) kt KMB. so, pasni x bleh r aq nk nakal2, t ade org report. hehe..

moral of the story : Bile sdare dtg rumah, borak2 r sket, cube mengenali n ambik tahu tentang sdare tu, mungkin org yg kita slalu jumpe kt tmpat kita blajar 2 adelah sdare kite. isy3....

7 comments:

asyriq said...

hye..saje nyibuk..haha

SimPanG said...

hye...
kpd pembaca, anda bleh tgok blog asyriq melalui link asyriquyak atau url: http://koyaking.blogspot.com
selamat berblogger!
=)

hanis fozi said...

pang
xtaw anyam ketupat ka??
aiya..xjawa r

(jawa mkn ketupat ker?)

ksmpulnnya-jgn bdota sajer..hehe

SimPanG said...

hanis:
err... ape kna mengena dota ngan ketupat???

muadz said...

pang, aku pun nk blaja anyam ketupat gak...lg satu, citelah skit psl sedara ko tu...

dr.corona0810 said...

x nak bgtau ke sapa sedara 2 pupu ko tu???

SimPanG said...

2 pupu aq 2 aq blum knal dgn mendlm lgi, tggulah aq wat oreantasi dlu...
haha